Tuesday 3 July 2012

Program Masjid Tour

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Program Masjid Tour juga adalah takwim yang dirancang sebagai salah satu program Kursus menyampaikan maklumat tentang Islam kepada para pelancong yang berkunjung ke masjid.

Program ini berlokasi di Masjid Bandaraya Kota Kinabalu, Sabah, selama 3 hari bermula pada 3 hingga 5 Oktober 2011, 8.00pagi-5.00petang.

Antara objektif yang telah digariskan ialah :

  1. Memberi latihan, kefahaman dan kemahiran kepada pemandu pelancong masjid tentang teknik berdakwah kepada pelancong yang berkunjung ke masjid di samping memberi berkongsi maklumat tentang Islam dan masjid.
  2. Melahirkan sukarelawan yang mampu menjadi pemandu pelancong masjid yang profesional dan berkompetensi dalam penyampaian ajaran Islam kepada pengunjung yang bukan Islam untuk mengenali dan memahami Islam.
  3. Menguruskan dan mengendalikan program-program latihan dan kemahiran lanjutan untuk mengukuhkan lagi kompetensi dalam dakwah melalui pelancongan masjid.



0 comments:

Post a Comment

image

Lorem ipsum dolor sit

Aliquam sit amet urna quis quam ornare pretium. Cras pellentesque interdum nibh non tristique. Pellentesque et velit non urna auctor porttitor.

image

Nunc dignissim accumsan

Vestibulum pretium convallis diam sit amet vestibulum. Etiam non est eget leo luctus bibendum. Integer pretium, odio at scelerisque congue.