Friday 29 June 2012

Pelancaran blog IIC ABIM

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Untuk pengetahuan pembaca, blog Islamic Information Centre (IIC) ini telah dibuat pada tanggal 29 Jun 2012.

Blog ini sendiri akan dikelola secara langsung oleh sekreteriat Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) cawangan negeri Sabah.

Ada beberapa tujuan pewujudan blog IIC ini, antaranya ialah memudahkan perkongsian penyampaian informasi agama melalui teknologi internet, disamping memudahkan para pengunjung untuk mendapat beberapa maklumat penting berkenaan aktiviti yang dianjurkan oleh sekreteriat ABIM sendiri.

Di samping itu, blog IIC ini juga mengalu-alukan perkongsian informasi daripada pengunjung/pembaca blog IIC. Kaedahnya mudah, pengunjung hanya perlu menghantar informasi tersebut di alamat emel IIC (iicabim@gmail.com) untuk tujuan pengeditan oleh sekreteriat sebelum dikeluarkan di blog IIC. 

Informasi yang dikongsikan adalah berbentuk universal, asal sahaja mematuhi etika tidak menyentuh isu-isu sensitif. Tetapi, keutamaan informasi adalah berunsur agama dengan tujuan metod mengangkat tema dan konsep blog ini sebagai medium dakwah.

Akhir kalam, semoga blog IIC ini memberi manfaat terhadap usaha penyebaran dakwah dan meraih sambutan daripada pembaca untuk keluaran informasi yang akan disiarkan kelak.

Untuk lebih lanjut boleh menghubungi sekreteriat ABIM sendiri. Informasi dan entri-entri yang bakal dikeluarkan melalui blog IIC juga akan dimuatkan di halaman Facebook IIC ABIM (https://www.facebook.com/pages/Islamic-Information-Centre/440894139278255).

Sekian dan terima kasih.

Wallahu'alam.

0 comments:

Post a Comment

image

Lorem ipsum dolor sit

Aliquam sit amet urna quis quam ornare pretium. Cras pellentesque interdum nibh non tristique. Pellentesque et velit non urna auctor porttitor.

image

Nunc dignissim accumsan

Vestibulum pretium convallis diam sit amet vestibulum. Etiam non est eget leo luctus bibendum. Integer pretium, odio at scelerisque congue.